יום שלישי, 6 ביולי 2010

ממצאי סקר בנושא תהליך הקבלה לעבודה

לפני מספר חודשים ערכתי סקר עמדות קצר בקרב עובדי הייטק. מטרת הסקר הייתה לאפיין הבטים שונים של תהליך חיפוש העבודה, לבחון את העמדות ביחס לתהליך הקבלה לעבודה ולזהות את הגורמים המשפיעים על קבלת החלטות של מחפשי העבודה ביחס להצעות עבודה.

כמה ממצאים מעניינים שעלו מהסקר:

1) שלב הראיון עם המנהל הישיר נתפס כשלב החשוב ביותר לבחינת התאמת מועמד לתפקיד (99% מהמרואיינים ציינו ששלב זה הנו חשוב או חשוב מאוד). שלבים נוספים בראיון הקבלה לעבודה הנתפסים כחשובים הנם: ראיון עם איש צוות מקצועי (67%); ומבחני ידע מקצועי (55%). 
שלבי הראיון הנתפסים כפחות חשובים יחסית על ידי מחפשי העבודה הנם: ראיון עם המנהל של המנהל הישיר; מבחני ידע כללי/הגיון וראיון עם משאבי אנוש.

2) כמחצית ממחפשי העבודה בסקר חושבים שתהליך קבלה לעבודה מקצועי צריך לכלול 2-3 ראיונות ומבחנים.  רוב המרואיינים (83%) חושבים שמבחני התאמה המבוצעים על ידי מכונים חיצוניים אינם מאפשרי לנבא הצלחה של עובד בתפקיד וסיכויי השתלבות במקום העבודה.

3) הפרמטרים המשפיעים ביותר על תהליך קבלת ההחלטות ביחס להצעות עבודה הנם: מידת העניין והאתגר בתפקיד (91% מהמרואיינים ציינו שגורם זה משפיע על החלטתם) ורמת שכר חודשי (81% ציינו שגורם זה משפיע על החלטתם). פרמטרים נוספים אשר משפיעים על תהליך קבלת ההחלטות של שעור גבוה מהמרואיינם הנם: המוניטין של החברה כמקום עבודה טוב; הזדמנויות לקידום ניהולי ומקצועי, תחושת בטן, קרבה למקום המגורים ותנאי העסקה (60% בממוצע מהמרואיינים ציינו שגורמים אלה משפיעים על החלטתם).

4) פחות ממחצית ממחפשי העבודה בסקר ציינו את הפרמטרים הבאים כגורמים אשר משפיעים על החלטתם כיצד להענות להצעות עבודה: המלצות מאנשים שעבדו בחברה או הכרות עמם, מקצועיות נתפסת של תהליך הקבלה לתפקיד, המוניטין של החברה כחברה מבוססת ויציבה וגודל החברה.